dimarts, 13 de desembre del 2011

Poker de voces



Fa uns dies vaig tenir el privilegi d'asistir al primer concert de Poker de Voces a Barcelona i encara n'estic meravellada.


Una mica d'historia, per als 'no-iniciats'. Poker de Voces comença com un projecte de quatre amics amb interesos musicals comuns: Daniel Diges, David Ordinas, Ignasi Vidal i Gerónimo Rauch. Després de fer alguns concerts per Madrid, el Gerónimo - de qui soc una fan confessa- va decidir abandonar el grup per dedicar-se a la lírica. El seu lloc el va ocupar el Pablo Puyol, de qui també tenia bon record, dels anys de Rent.


Tots quatre tenen una llarga trajectòria en el món dels musicals, i de l'espectacle en general, i van decidir unir els seus talents per organitzar una sèrie de concerts molt aptes per a qualsevol amant dels musicals, però també interessants per aquelles persones que no ho són gaire. Això és degut a un equilibri entre temes  molt i molt populars i temes molt més musicalo-frikis, que dirien alguns.

Sota la direcció del genial Zenón Recalde, construeixen un espectacle ple d'humor, molt bona música i aquella màgia dels muntatges fets amb tendresa. L'experiència acumulada per tots quatre actors, així com l'ambient generat pel decorat intimista, els permeten crear un clima molt especial que els fa totalment propers al públic. A estones semblava que es tractès més d'una reunió d'amics que d'un espectacle assajat.


Entenc que el repertori de Barcelona és lleugerament diferent del que s'interpreta a Madrid, ja que hi va haver diversos temes en català. Fins i tot el David ens va regalar una genial imitació del gran Tomeu Penya! Les cançons que es van interpretar van ser totalment encertades, sota el meu parer. El Pablo Puyol ens va regalar un espectacular Lluny, de Manu Guix. Encara m'estic assecant les llàgrimes.

Si teniu curiositat, hi ha diversos vídeos a youtube, però jo preferiria no haver-los vist abans de l'espectacle, perquè espatllen la sorpresa.

En definitiva, un espectacle molt rodó, altament recomanable. I ara tornen a Barcelona, en un concert únic. Apunteu-vos-ho al calendari, perquè no us ho podeu perdre! El 19 de març és el dia! Jo ja tinc les meves entrades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada